سایت سنج

اولین سایت ایرانی تحلیل و تخمین قیمت وب سایت

سایت سنج

اولین سایت ایرانی تحلیل و تخمین قیمت وب سایت

درباره بلاگ
سایت سنج

سایت سنج ارزش و قمیت یک سایت را تخمین می زند. این سایت به شما کمک می کند تا قمیت بازار سایت و یا دامنه خود را بسنجید. محاسبه قیمت یک وب سایت به طور دقیق کار چندان آسانی نیست. سایت سنج قیمت بازار یک وب سایت را با استفاده از اطلاعات مختلف و تحلیل داده های بدست آمده از منابع اینترنتی ، تخمین می زند. سایت سنج به منظور تخمین ارزش یک سایت از الگوریتم خاصی استفاده می نماید. اگر شما قصد خرید یا فروش یک سایت را داشته باشید ، نیاز خواهید داشت تا ارزش تخمینی سایت را بدانید و آن را ارزیابی نمایید.

www.sitesanj.ir

بایگانی

۱۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

۲۹ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۰۵

منظور از بک لینک چیست؟

ّبک لینک ها(Backlinks)   همان لینک های ورودی به سایت مورد نظر از طریق سایر سایت ها و... می باشد.

 امروزه بک لینک ها در مبحث SEO از  اهمیت ویژه ای برخودار هستند. تعداد بک لینک ها ، یکی از معیارهای محبوبیت یک وب سایت می باشد( یکی از پارامترهایی می باشد که گوگل نیز در تعیین pagerank از ان استفاده می نماید. 

در فضای مجازی بک لینک ها را با نام های زیر می شناسند:

Backlinks

inbound links

inward  links

inlinks


سایت سنج
چطور می توان رتبه الکسای بهتر را بدست آورد؟
در این زمینه چندین تاکتیک وجود دارد:
 1- قرار دادن مطالب مفید و با کیفیت در وب سایت و به روز رسانی دائم آن  تا جایی که بازدیدکنندگان به سایت مورد نظر اعتماد کرده و از این سایت برای مراجعه های بعدی خود در زمینه مورد نظر استفاده نمایند.
این امر حتی موجب می شود که موتورهای جستجوگر گوگل و... سایت مورد نظر را در صفحات اولیه جستجوی خود نمایش دهند.
2- افزایش تعداد  لینک(پیوند) به سایت خود  در سایت های مرتبط (inbound link): 
این تاکتیک به  موتور جستجوگر  در مورد آگاهی یافتن از مفید بودن آن وب سایت( در زمینه مورد نظر)  کمک نموده و همچنین میزان اعتماد به آن وب سایت بیشتر می گردد. به عبارت دیگر ، لینک دادن از طریق سایت های دیگر (مخصوصا از طریق سایت های خیلی مرتبط و همچنین معتبر ) نوعی اعتبار به سایت شما خواهد داد. البته  سایت شما نیز باید از لحاظ محتوایی تاکتیک شماره 1 را رعایت کند تا بازدیدکننده پس از ورود از طریق آن لینک به سایت شما اعتماد نماید.
همچنین باید به این نکته توجه داشت که لینک دادن ها باید به طور مناسب صورت گیرد و از لینک دادن های اضافی و بی ارتباط  خودداری گردد زیرا این امر  ممکن است اثر معکوس داشته و سایت مورد نظر  به وسیله موتور جستجو اصطلاحا جریمه گردد.
3-استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط: با کمی بررسی(مثلا بررسی واژه های کلیدی سایت های مرتبط و پربازدید) می توان فهمید که بازدیدکنندگان بیشتر از  چه کلمات کلیدی  در زمینه مورد نظر استفاده می نمایند و مطالب مورد نظر آن ها بیشتر چه چیزهایی است.  مفهومی به نام   FIVE FINGER OF SEO  به تا واژه های کلیدی مناسب را درست در جای مناسب خود در وب سایت قرار دهید.
4- استفاده از SEO :
SEO یک استراتژی بسیار مهم بوده که باید مورد توجه قرار بگیرد. اما SEO فقط به بهتر شدن رتبه و  بیشتر دیده شدن  وب سایت شما مربوط نمی شود، بلکه  سایت شما را نیز بهتر می کند تا کابران بتوانند  با سایت شما بهتر ارتباط برقرار کرده و  از آن استفاده بهینه تری داشته باشند.
5- آگاهی کیفی از استراتژی سایت های مرتبط و رقیب و یادگیری چگونگی کارکرد آن

سایت سنج
۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۵۱

پنج انگشت SEO

 در این پست می خواهیم به توضیح مفهوم پنج انگشت FIVE FINGERS OF  SEO )SEO) بپردازیم:

 به منظور  افزایش  rank موتور جستجوی وب سایت خود نیازی نیست حتما  یک متخصص SEO باشید. شما می توانید با قرار دادن واژه های کلیدی مناسب  و مطلوب در جاهایی صحیح از وب سایت خود این افزایش Rank  را آغاز نمایید.  استفاده از کلمات کلیدی در این پنج مکان به شما کمک خواهد کرد تا به نتیجه بهتری دست پیدا کنید:

1- page title

2-URL

3- H1 Tags

4-Image File Name

5-Image Alt Text

برای مشاهده جزئیات بیشتر بر روی تصویر زیر کلیک نمایید:

سایت سنج

هر روزه، الکسا میانگین  آمار بازدیدها و بازدیدکنندگان  وب سایت های مختلف را در سه ماهه اخیر تخمین می زند. سایتی که بیشترین آمار بازدید و بازدیدکنندگان را دارا باشد(در حال حاضر گوگل) رتبه اول را اختیار می کند و سایتی که کمترین آمار را دارا باشد  رتبه ای در حدود سی میلیون  را به خود اختصاص خواهد داد. اگر در سه ماهه اخیر ، وب سایت مورد نظر بازدید نداشته باشد در این رتبه بندی قرار نخواهد گرفت. 

سایت سنج
۲۲ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۰۲

رتبه الکسا چیست؟

الکسا(Alexa) یکی از رایج ترین تحلیل ­گرهای وب سایت ها می باشد. این سایت ، ترافیک سایت های مختلف را اندازه گیری نموده و با ترافیک سایر وب سایت ها مقایسه می نماید. الکسا به وب مسترها و متصدیان تبلیغاتی کمک می کند تا وب سایت های مناسب خود را به منظور بازاریابی بیابند. به طور کلی می توان گفت رتبه الکسای یک سایت ، میزان محبوبیت آن سایت را نسبت به سایر سایت ها ، تعیین می کند.

به این نکته باید توجه داشت که رتبه الکسا ، به صورت نسبی اندازه گیری می گردد  و رتبه یک وب سایت  علاوه بر آمار بازدید خود سایت به آمار بازدید سایر سایت ها نیز وابسته خواهد بود.

سایت سنج

نمودار  تعداد بازدیدکنندگان یک سایت برحسب رتبه الکسای آن به طور تقریبی به صورت زیر خواهد بود:

همان طور که مشاهده می کنید ، هر چه از سمت راست به سمت چپ نمودار پیش می رویم رتبه الکسا بهبود می یابد و در  قله نمودار (رتبه اول) گوگل قرار دارد و این نشان دهنده آن است که گوگل میزان بازدیدکننده خیره کننده ای را دارا می باشد. نکته مهمی که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد شکل توزیع نمودار می باشد. همان طور که مشاهده می شود برای وب سایت هایی که رتبه الکسای پایین تری دارند، یک میزان تغییر کوچک در آمار بازدیدشان (تغییر شماره 1) میزان بهبود رتبه  بالایی را در پی خواهد داشت. در مورد وب سایت هایی که رتبه الکسای بهتری دارند(مخصوصا قسمتی که با رنگ آبی تیره مشخص شده است) به منظور یک تغییر هر چند کوچک در رتبه الکسای خود ، نیازمند افزایش قابل توجهی در آمار بازدیدشان خواهندبود.

سایت سنج
۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۰۷

بزودی نسخه 2 سایت سنج

سایت سنج
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۰۵

منظور از Bounce rate چیست؟

bounce rate یکی از فاکتورهایی است که سایت هایی از قبیل الکسا و گوگل آنالیتیک در تحلیل وب سایت ها از آن استفاده می کنند. 

 اما مفهوم آن چیست؟  

این فاکتور مربوط به حالتی است که اگر کابری  از طریق یکی از صفحات وب سایتی وارد آن وب سایت شود و بدون هیچگونه فعالییتی در آن صفحه از  همان صفحه خارج گردد.


فرمول تقریبی بونس ریت :

 Bounce rate = Visits that left after one page / Total number of Visits

یعنی بازدید کننده هایی که   تنها یک صفحه را میبینند و خارج میشوند، تقسیم بر تعداد همه بازدید کننده ها. 

هر چه این عدد کوچکتر باشد ، نشان میدهد که وبسایت ما بیشتر مورد علاقه ویزیتور ها قرار گرفته است و آن ها یک بازدید دیگر  نیز از وبسایت ما داشته اند .

یک Bounce rate خوب چند است ؟

به طور قطعی نمیتوان گفت که مثلا بونس ۶۰% متوسط است و یا ۳۰% عالی است . زیرا نمی شود همه وبسایت ها را باهم مقایسه کرد. مثلا وبلاگ ها و پورتال ها ، به طور طبیعی امتیاز بهتر (یعنی درصد پایینتری ) دارند ، نسبت به سایت های تبلیغاتی و فروشگاه ها .


چه عواملی باعث می شوند bounce rate  بالاتر برود؟

1-در صورتی که کاربری وارد صفحه ای از وب سایت مورد نظر گردد و بخاطر عواملی مانند نوع طراحی آن ، پاپ های فراوان  و یا رسپاسنیو نبودن سایت  ، از  همان صفحه ورودی ، از وب  سایت خارج شود.

2-در صورتی که کاربر وارد صفحه ای از وب سایت شود و اطلاعات خود را در همان صفحه بیابد و بدون رفتن به صفحه ای دیگر از وب سایت خارج شود.

3-کاربر وارد وب سایت مورد نظر شود و  سپس بر روی دکمه close کلیک نماید.

4-کاربر پس از ورود به صفحه مورد نظر بر روی یکی از external links موجود در صفحه مورد نظر کلیک نماید.

5- کاربر پس از ورود به صفحه مورد نظر بر روی یکی از  تبلیغات موجود در صفحه کلیک نماید.

6-کابر پس از ورود به صفحه مورد نظر بدون رفتن به صفحات دیگر آن وب سایت ، سایتی دیگر در  address bar تایپ نموده و وارد آن سایت شود.

7- و... .


سایت سنج
۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۳۲

منظور از Session چیست؟

به طور خلاصه می توان گفت که یک session ، گروهی از اثرات متقابلی است که در یک بازه زمانی خاص، در وب سایت مورد نظر رخ می دهد. به طور مثال یک session واحد و منحصر می تواند شامل چندین بازدید، رخداد، تعامل اجتماعی و یا تراکنش های تجارت الکترونیکی باشد. به محض اینکه یک session پایان می یابد، فرصت آغاز یک session جدید ایجاد می گردد.

اما یک session چه زمانی پایان می یابد؟

 بر اساس تاریخ انقضا:

الف- نداشتن هیچگونه فعالیتی به مدت 30 دقیقه 

ب- در آغاز نیمه شب  

تغییر کمپین: اگر کاربری از طریق یک کمپین(مثلا یک کمپین تبلیغاتی) وارد صفحه مورد نظر شود و آن را ترک کند و سپس از طریق یک کمپین متفاوت وارد آن صفحه گردد.

 

سایت سنج
۱۴ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۱۸

Organic Search چیست؟

Organic  Search مربوط  به بازدیدهایی می باشد که در آن بازدیدکننده از طریق موتورهای جستجو وارد وب سایت مورد نظر می گردد.

 non-organic search فاکتور مقابل  Organic Search بوده و به آن  Paid Search  نیز می گویند. 

برخی از مدیران وب سایت ها برای قرار گرفتن در صفحات بالاتر یک موتور جستجو ، مبلغی را برای برخی از واژگان کلیدی خاص پرداخت می نمایند و هنگامی که کاربران اینترنتی در موتور جستجوگر ، این واژگان کلیدی را وارد نمایند ، موتورجستجو ابتدا  این وب سایت ها  را نمایش می دهد. به عبارت دیگر می توان گفت  که Paid Search  نوعی تبلیغات می باشد.


سایت سنج